Linnapea: Tartu maantee Kose-Võõbu teelõik pööras Paides elu pea peale

Linnapea: Tartu maantee Kose-Võõbu teelõik pööras Paides elu pea peale

Paide linnapea Priit Värgi sõnul tõi eelmisel suvel avatud Tartu maantee lõik linna kaardile tagasi. Paidesse tuleb mitu suurt investeeringut, kinnisvara hinnad kasvavad ning kohalik elu on muutunud tuntavad aktiivsemaks.

„2022. aastal peaks neljarealine tee Tallinnast päris Paidesse välja jõudma ja seda oleme siin aastakümneid nagu valget laeva oodanud,“ ütles Värk pooleldi naljatledes ja lisas, et valmiva teelõiguga väheneb Tallinna ja Paide vahemaa 5,3 kilomeetri ning kümnekonna minuti võrra.

Priit Värgi kinnitusel pööras eelmisel suvel valminud Kose-Võõbu teelõik elu linnas aastaga heas mõttes pea peale, mida ilmestavad muidu vaikseks jäänud Paidesse planeeritavad mitmed võimsad investeeringud, mille üks eeldus on neljarealise tee valmimine.

„E-piim investeerib uue tehase ehitusse ca 100 miljonit ja toob kuni 150 uut töökohta ning Nordic Milk plaanib samuti uue piimatehase rajamist, millega luuakse kuni 100 uut töökohta, mis on Paide jaoks kümnendi olulisemad tööstusarengud,” ütles Värk.

„Uue teelõigu tuules on ka väiksemate tootmiste ning kaubandusettevõtete huvi Paide vastu märkimisväärselt kasvanud. Uued teed toovad Tallinna oma sadamate ja lennujaamaga lähemale – Ülemistele on Paide kesklinnast nüüd ainult 50 minutit sõita. Samuti muutsid uued kiirendusread Lõuna-Eesti suunal logistika märksa mugavamaks ja turvalisemaks,“ ütles Paide linnapea.

„Teine asi on üldine elukeskkond. Mugav ligipääs Tallinnast toob siia elu ning mõjutab ka inimesi tagasi kolima. Siiani on kahjuks trend nii Paides kui ka mujal, et noored ei tule enam peale Tallinna või Tartusse ülikooli minekut maale tagasi. Kui siia aga toovad head ja kiired teed, siis saab suuremas linnas töötamise ja Paides elamise ühendada. Paide populaarsuse kasvu elukohana näitab ka kohalike kinnisvarahindade kiire tõus viimastel aastatel,“ lisas Värk.

„Kiired ühendused on eeldus, et väiksemad kohad saaksid konkureerida suuremate linnadega. Paide kui roheline, turvaline ja atraktiivne elukeskkond pole tulevikus ka tehnoloogiaettevõtetele ja rahvusvahelistele talentidele enam nii utoopiline,“ ütles Värk.

„Kui Paide linnast väljapoole Järvamaale ja muudesse väiksematesse ning hajaasustusega asulatesse vaadata, siis maainimeste jaoks ongi teede seisukord esmane küsimus – millal saab musta kattega tee, mis oleks ka talvel korralikult hooldatud. Korralikud kohalikud teed on ääremaastumise vähendamiseks kogu Eesti jaoks eluliselt oluline küsimus,“ ütles Värk ja lisas, et paralleelselt peaks parendama ka maakondlikke ühistranspordiühendusi, mis näiteks Paide, Tartu ja Tallinna vahel on praegu üpris ebamugavad.

 


Seotud artiklid